
Officieel een ANBI-stichting
Na drie jaar voedsel delen en koken voor de buurt zijn we nu officieel een ANBI-stichting.
Sinds 2022 zet Stichting Voervervoer zich in om voedselverspilling tegen te gaan. Iedere week halen we eten op dat anders zou worden weggegooid. Daarmee ondersteunen we verschillende maatschappelijke initiatieven, zoals sociale kookprojecten en inloophuizen van de Regenboog.
Met het voedsel dat overblijft organiseren we elke maandag een uitgiftepunt in het centrum van Amsterdam. Daarnaast koken we een warme maaltijd voor de buurt. Op dit moment maken ongeveer 40 huishoudens gebruik van de uitgifte.
Wekelijkse uitgifte
De uitgifte vindt plaats op een vaste plek en tijd.
Via een Signal-groep houden we bezoekers op de hoogte van wat er beschikbaar is.
Iedereen is welkom om langs te komen en een boodschappentas te vullen.
Dat is gratis of tegen een donatie.
Aanmelden of reserveren is niet nodig.
Buurtmaaltijd
Na de uitgifte schuiven we samen aan voor een gratis maaltijd.
De maaltijd wordt bereid door vrijwilligers en is open voor iedereen.
Vooruitkijken
We willen graag verder groeien en vaker per week een uitgifte organiseren.
Daarvoor investeren we in betere logistiek en een stabiele organisatie, zodat we dit werk duurzaam kunnen blijven doen.
Financiën en steun
Voervervoer heeft op dit moment geen eigen vermogen.
Alle kosten worden gedekt door donaties.
Bestuursleden en vrijwilligers ontvangen geen vergoeding.
We ontvangen steun van:
- particulieren
- instellingen en bedrijven
- fondsen
- overheden
RSIN 868340327
Het bestuur bestaat uit:
Anna Vreeburg, Voorzitter
Leonoor de Neeling, Secretaris
Jane Waltman, Penningmeester
Wolf van de Kamp, Algemeen bestuurslid
Charley Ranzijn, Initatiefnemer
